Campanya de sensibilització Sant Jordi Divers

Lyona mostra el dibuix que ha dissenyat per al Sant Jordi Divers 25. A la il·lustració, Sant Jordi utilitza cadira de rodes i es troba acompanyat per un drac amigable i per la princesa.
#SantJordiDivers25: pinteu el dibuix de la campanya i participeu en un sorteig de material lúdico-cultural!
Data inici

Campanya de sensibilització Sant Jordi Divers

Organitza

ECOM llança la sisena edició de la campanya de sensibilització Sant Jordi Divers, la qual a través del dibuix promou els valors de la igualtat i la diversitat.

L’entitat, referent des de fa més de 50 anys en la lluita per la inclusió de les persones amb discapacitat física i/o orgànica, convida a pintar el dibuix de la campanya sense utilitzar la mà dominant 

Enguany, la il·lustració ha estat elaborada per Marta Puig, més coneguda com a Lyona. La il·lustradora és una artista multidisciplinària feminista que triomfa com a dibuixant, però també com a directora de videoclips. Ha treballat amb artistes i grups reconeguts com Amaral, Leiva, Zahara o Love of Lesbian.   

Les persones amb discapacitat sovint han de buscar alternatives, suports o  utilitzar la creativitat per realitzar tasques com pintar un dibuix. El Sant Jordi Divers d’ECOM és una oportunitat per posar-se a la pell de les persones amb discapacitat i aprendre que la discapacitat no implica haver de deixar de fer activitats; a vegades només cal adaptar-les o buscar altres maneres de fer. 

El sorteig 

Per incentivar la participació, a més, la campanya inclou un sorteig de 10 lots de material lúdico-cultural. Per entrar en el sorteig, cal compartir una fotografia pintant el dibuix o del dibuix a les xarxes socials amb el hashtag #SantJordiDivers25 i etiquetar a l’entitat: @ECOMdiscapacitat, a Facebook, i @entitatecom, a Instagram i X. En cas de no tenir xarxes socials, també podeu participar a través del correu electrònic (mruiz@ecom.cat) o a través de missatgeria instantània (WhatsApp o Telegram) al 623 25 40 43. 

La campanya està activa fins al 28 d’abril (inclòs). Les persones guanyadores del sorteig es publicaran el 29 d’abril. La iniciativa ha estat possible gràcies a la col·laboració d’empreses compromeses que han cedit els seus productes per al sorteig: Djeco, l’Aquàrium de Barcelona, Jagaia, Top Toys, Granja Aventura Park, el Pou Petit, Little Makers, Birabiro, Takatuka i el Museu del Ferrocarril de Catalunya. A més, la campanya compta amb el suport del departament de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya i de l’Ajuntament de Barcelona. 

Per continuar treballant 

Per complementar l’activitat, a més, ECOM presenta diverses propostes educatives perquè els infants puguin continuar treballant la diversitat a l’aula o a casa. Per tal d’adaptar la proposta a l’edat o cicle educatiu, l’entitat ha elaborat dossiers diferents per a educació infantil, primària i secundària. Tots ells inclouen diferents recursos com vídeos o lectures.